19 Ocak 2013 Cumartesi

Baykus ve Athena ( Αθήνα, Athina )

Athena en sevdigim Yunan isimlerinden biri. Bildigim kadariyla bir azizeye ait olmadigi, tamamen eski Yunan tanrilarindan geldigi icin  isim gunlerinde yer almiyor.  Ama gene de ailede ananeden toruna geciyor. Yani bir Athena ile tanisirsaniz bilin ki ananesi ya da babaannesi de kesinlikle Athena - Atina  ismini tasiyordur. :)

Misal, esimin ailesindeki kadinlarin ismi ya Atina, ya Katerina,Orianthea Elisabeta  . Baska isimde olana hic rastlamadim. :)) Kendisi de  bir Atina olan rahmetli kayinvalidemle hic tanisamadim ne yazik ki Aris annesini cok erken yasta kaybetmis. Ama o kadar cok methini duyuyorum ki tanismayi cok isterdim. Ne yapalim, kismet degilmis.

Lafi nereye baglayacagimi merak edenler icin sadede geleyim :)  Yunan mitolojisinde her tanrinin bir cok  simgesi var malum. Atina'nin simgelerinden belki de en bilineni  de bilgeligi temsil  eden baykus...

Ben de uzun zamandan beri cok sevdigim baykusu keceyle birlestirmek istiyordum ama bir turlu sira gelmemisti.  Kiii Basak bana baykuslu bir yastik siparisi verene kadar.

Yastigi koydugum sandalye evimdeki favori esyalarimdan biri. 
Raslantiya bakin ki baykus figurlu bu yastik; koruyucusunun ismini aldigi  Atina'ya gonderildi. :)))

Severek isledim, Basak fotograflarindan gordugu kadariyla  bayildigini soyledi, pazartesi gunu de eline gectiginde   evcegizinde  umarim severek gule gule kullanir.

Hamis:
* Bu sabah ne yazik ki Toktamis Ates'in olum haberini aldik. Bu 19 ocak tarihinde ne var ? Hep guzel insanlari aliyor yanina.
* Aksamustu de Istanbul-Selanik  otobusunu karsiladim. Cunku sevgili dostum Bahar bana buyuk bir kiyak gecerek Mahmutpasa'dan malzeme getirdi. Klasik yol ustu degis-tokuslarimizdan birini daha gerceklestirdik.  Daha once evin onu, otoban kenari gibi farkli degisim yerlerimiz de var.  ( Misina ve anahtarlik halkasi  aldi.  Anahtarlik halkasi tam 1000 adet. Insallah hepsini tez zamanda harcar bitiririm. :) )

6 yorum:

  1. Bayildim harika olmus eline saglik Dilaracim.Basakommgule gule kullan

    YanıtlaSil
  2. selam bende Athena adını çok beğenirim sanırım ailem çook yıllar evvel buraya göç etselerde ananemin ve büyük babanemizin tabiriyle kan çekiyor:))
    ama ben yastığına bayıldııım ellerine emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagolasin Pinariko :) En favori ismim benim o .

      Sil
  3. süper olmuş Diloş. benim kapşonlu polar ne zamana olur?
    Toktamış Ateş'e ben de çok üzüldüm =(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozlemcim buralarda baktim ama bedenini bulamadim. Haftaya pazarda bakicam bir de. Ya da persembe gunu Kesan'a gecicem istersen sen oradan begendigin gibi bir sey bul, kargoyla persembe gunu elimde olacak sekilde gonder. Ben sana isleyip kalemkutularinla birlikte yollarim. Ne dersin?

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...